Gildie

Gildie:
Założone u początków miasta Zaff. Miały usprawniać pracę poszczególnych usług i przyspieszyć ich rozwój. Powstały cztery główne gildie, które zarządzały miastem. Zrzeszają one ludzi i wszystkich mieszkańców, zarówno utalentowanych, jak i tych bez nadzwyczajnych mocy. Dzięki nim w mieście panują dobre nastroje, a członkowie pomagają sobie nawzajem. Każda gildia posiada własną radę i przewodniczącego (mistrza gildii).
W każdej gildii panuje system kastowy, gdzie osiągnięcia pomagają ci osiągnąć wyższą rangę, które ciągną się: I, H, G, F, E, D, C, B, A, S oraz SS. Mistrz posiada rangę SSS. Zadania i odkrycia mają te same wartości. Możliwe jest wykonywanie zadań jedynie tej samej lub o jeden wyższej rangi niż własna. Zadania oznaczone + oznaczają misje grupowe, ^ powtarzalne, a te z * - rajdy, w których może udział brać osoba tylko rangi wyznaczonej lub wyższej.

Symbole Gildii:
- Krzyż - symbolizuje poświęcenie i wytrwałość. Kiedyś, za czasów starego Boga, był symbolem wiary i szczęścia. Teraz kojarzony jest ze zdradą, jednak pochodzi z dawnych wieków. Krzyże miały rozpoznawalność w całym Świecie Odkrytym, więc pozostały do dziś, choć uzyskał odmienne znaczenie. Nikt nawet nie zakwestionował zmiany tego wręcz świętego i nietykalnego symbolu;
- Smok - symbolizuje zmiany po przeniknięciu magii do Dawnego Świata. Ukazuje zmienność ras w Cesarstwie i tolerancję wobec wszystkich jego mieszkańców. Został dodany tuż po zawarciu sojuszu, by nowi przybysze nie byli aż tak bardzo onieśmieleni dołączeniem do gildii. Podkreśla również nowe znaczenie krzyża.

Gildia Kupiecka:
Zrzesza ona wszystkich kupców handlujących w Zaff. Dzięki temu łatwiej im prowadzić księgi, zawierać umowy i porozumiewać się między sobą. Co kwartał płaci się składkę i uaktualnia listę członków. Gildia ta zarządza również portem (jego częścią handlową) i pobiera opłaty (haracz). Jest bardzo ważna dla każdego mieszkańca, ponieważ to właśnie ona ustala ceny poszczególnych produktów w Zaff, prowadzi aukcje i identyfikuje przedmioty (również artefakty). Prowadzi też czarny market. Członkowie tej gildii stanowią część najwyższej klasy w Zaff, a sławą szczycą się często na więcej niż jednym kontynencie.


System monetarny: 
Miedziaki -> Srebrniki -> Złote
17 miedziaków -> 1 srebrnik
21 srebrników -> 1 złoty
,,You may be deceived if you trust too much, but you will live in torment if you don't trust enough..."

Gildia Alchemiczna:
Najbardziej ceniona i obdarzona szacunkiem przez wszystkie pozostałe, ponieważ głównym jej zadaniem jest produkowanie i wytwarzanie leków, trucizn i eliksirów. Jest mocno związana z każdą gildią, ale w szczególności Gildią Wynalazców, ponieważ bardzo często ze sobą współpracują: wymieniając się odkryciami czy patentami. Gildia zasila większość sklepów leczniczych oraz wszystkie publiczne szpitale i lecznice. Gildia posiada własny budżet w odróżnieniu do Gildii Kupieckiej, która skupia się na pomnażaniu pieniędzy poszczególnych członków, a jej bogactwo jest niewyobrażalne dla zwykłych ludzi, jednak nie istnieje w oczach alchemików, którzy dążą jedynie do dokonania kolejnych odkryć i osiągnięć. Prawdą jest, że alchemicy wiele zarabiają, ale ci bez gildii są biedni, ponieważ dla jednostki lubującej się w eliksirach, pieniądze płyną jak woda.


Gildia Wynalazców:
Posiada najmniejszą ilość członków. Większość z nich nie posiada żadnych mocy, lecz ich inteligencja i mądrość nadrabiają wszelkie braki. Gildia ta nie należy do czterech gildii założycielskich i powstała stosunkowo niedawno. Liczy zaledwie dwieście pięćdziesiąt lat. Posiada wspólną bibliotekę razem z Gildią Alchemiczną. Jest ona drugą największą w Cesarstwie, zaraz po królewskiej, lecz zawiera dużo więcej woli umów zahaczających o wszystkie dziedziny nauki. Gildia zrzesza wszystkich ludzi chcących polepszyć jakość życia w Zaff oraz bytu jego mieszkańców. Ich wynalazki są rozpoznawalne w całym Świecie Odkrytym. Warto wspomnieć, że współpracuje z Królestwem Lare i wspólnie ulepszają tutejsze statki sprawiając, że są szybsze, trwalsze i odporniejsze na zmienne warunki pogodowe.


Gildia Najemników:
Posiada najwięcej członków, lecz dokładna ilość nie jest znana. Ilu z nich żyje? Ilu skona? A jak wielu już poległo? Gildia ta rozwiąże wszystkie nadzwyczajne problemy każdego mieszkańca Świata Odkrytego pod jednym warunkiem. Nie ma nic za darmo. Za odpowiednią kwotę, która satysfakcjonuje najemnika , zrobią niemal wszystko, byle w zgodzie z prawem (no, może nie zawsze). Posiadają licencję na zabijanie wrogich jednostek, stworzeń rozumnych i tych nie. Wstąpienie do gildii jest dobrowolne i możliwe dla każdego. Członkowie otrzymują pewne prawa i przywileje, dzięki którym łatwiej im jest wykonać zlecenia. Jeżeli potrzebujesz czegoś, wystarczy, że wejdziesz do głównego holu w budynku gildii, w którym zawsze znajduje się znana tawerna Pod Wilczym Łbem i przypniesz do tablicy ogłoszeń swoje zlecenie z wypisaną zapłatą, którą następnie wpłacisz z góry pracownikowi gildii w okienku (oczywiście z dodatkową opłatą dla gildii). Zlecenia na tablicę przysyłane są z każdego zakątka świata, więc tablica ciągnie się przez całą ścianę obok baru.

Mroczna Gildia:

Najbardziej tajemnicza ze wszystkich gildii. Owiana jest woalem plotek i miejskich legend. Można usłyszeć wśród krążących plotek, że gildia ta rzekomo panuje nad wszystkimi innymi, kierując miastem z ukrycia, jednak jest ona dobrze ukryta i nikt do końca nie wie, jak jej członkowie komunikują się ze zleceniodawcami. Niektórzy nie wierzą nawet, że gildia ta istnieje. Według dawnych zapisków zawiera ona największych geniuszy i najlepszych wojowników spośród wszystkich innych. Decyduje o losach mieszkańców Zaff, broni miasta i kieruje jego rozwojem…


Gildia Złodziei:
Nieformalna gildia założona przez tajemniczego króla złodziei, która działa całkowicie niezależnie od pozostałych gildii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz