Stworzenia

Cienie Dusz:

To cienie ludzi zamordowanych, najczęściej przypadkowo lub niespodziewanie, którzy nie dokończyli swoich spraw za życia. Te niedokończone sprawy i wyrzuty są na tyle dla nich ważne, że nie pozwalają im odejść do Sądu Rei.
Cienie krążą bez celu wokół miejsca swojej śmierci, niczym uwiązane łańcuchami do pozostawionego ciała. Szukają człowieka, który spocznie w pobliżu, aby przejąć jego ciało i dokończyć swoje sprawy. Odzyskują przy tym swój talent magiczny i umiejętności czarowani, jednak nie każde ciało może władać magią.
Cienie podchodzą zwykle od tyłu, by uśpić czujność ofiary. Przejmowanie to dość długi i żmudny proces, dlatego też ciało musi być w stanie spoczynku.
Kiedy jednak wędrowiec ma przy sobie odpowiedni talizman, stają się one jedynie niegroźnymi widmami.


Chochliki:
Chochliki to niewielkie istoty, które są z natury bardzo nieśmiałe i nadzwyczaj wstydliwe. Ciężko je spotkać przeciętnemu człowiekowi, ponieważ trzymają się z dala od siedzib ludzkich. Istnieje wiele rodzajów chochlików, nie wszystkie z nich mają skrzydła, jednak wszystkie bez wyjątku mają umiejętności latania. Charakteryzują je elfie rysy twarzy i humanoidalna budowa ciała. Są bardzo wrażliwe na kwestie dotyczące piękna i brzydoty, ponieważ nie uznają istnienia brzydkich istot i uważają je za podrzędne rasy. Są bardzo dzielne i zaciekle bronią swojego spokojnego życia. W walce używają potężnych artefaktów w postaci broni. Najczęściej mieczy i łuków. Są najlepszymi rzemieślnikami.

Impy:

Impy to pomniejsze demony, które są bardzo irytującymi istotami. Pasjonują się uprzykrzaniem życia innym, ale nie są szczególnie groźne, co nie znaczy, że nikt nie zginie podczas ataku jednego z nich.
Uwielbiają figle i psoty, więc często można je spotkać w domostwach, a szczególnie kuchniach, gdzie mają wiele artylerii i pola do popisu. Rozrzucają rzeczy po całym domu, robią dziury w ścianach, a ich rechot gra wszystkim niezwykle na nerwy.
Często utożsamiane są z wróżkami i chochlikami, czym psują im znacząco opinie.
Panują nad magią ognia i telekinezą. Niestety obie umiejętności okazują się idealnym dopełnieniem dla tak destrukcyjnych istot.
W niektórych miejscach impy są wielbione jako wysłannicy bogów, co do tej pory nie zostało ani potwierdzone ani obalone.


Nieumarli:

Istoty stworzone przez nekromantów i pasjonatów czarnej magii, przeważnie służące do przeprowadzania na nich eksperymentów i rzadziej do budowania armii. Po powstaniu stają się całkowicie zależne od kontroli magów, nie mają własnej woli, pragnień, czy rozumu. Ich ruchy są nieco powolne, ale nie odczuwają bólu w wyniku zadanych obrażeń i walczą do całkowitego unicestwienia, co czyni je dość ciężkimi do zniszczenia.
Ich głównym miejscem powstawania są cmentarze i pola bitwy, dlatego też coraz więcej ludzi i żołnierzy wybiera bycie skremowanym po śmierci niż pochowanym w grobie.
Ponadto im potężniejszy zmarły był za życia, tym potężniejszy nieumarły powstanie stworzony z jego ciała, dlatego też nekromanci poszukują szczątków szczególnie potężnych wojowników i magów.
Tworzenie nieumarłych uznawane jest za ściśle niedozwolone.


Duchy Leśne:


Przyjmują różne formy i kształty. Mają różne charaktery i cele w życiu. Jedne pragną pokoju i ochronienia lasów, a inne wytępienia pozostałych ras i zniszczenia wszelkiego życia.

Cechują się wysoką inteligencją i, jak większość uczonych, ze wszystkiego robią zagadkę. Nie odpuszczą, póki ktoś nie rozwiąże ich zagadki, natomiast ci nieliczni, którym się to uda, mogą liczyć na dopełnienie danego przez ducha słowa, niezależnie od jego usposobienia, bowiem cenią sobie one honor jednostki.
Duchy Leśne można spotkać nie tylko w lasach, ale również w każdym miejscu, w którym znajduje się roślinność. Wiele w tej kwestii zależy od samego ducha, jednak wszystkie bez wyjątku urodziły się w lesie, po prostu przed opętaniem wybranego ciała wędrowały w eterycznej formie..



Wróżki:
Wróżki to bardzo maleńkie i tajemnicze stworzenia, które władają różnorodną magią. Służą driadą, które je tworzą i chronią lasy.
Są mistrzami w produkowaniu naturalnych perfum cenionych przez panie, czy też biżuterii z mistrzowsko dopracowanymi wzorami nie do podrobienia.
Powiada się, że pył z ich skrzydeł jest bardzo dobrym lekarstwem na wiele chorób, więc wielu próbuje na nie polować.
Ich miasta są ściśle chronione przed nieproszącymi gośćmi.
Wróżki posiadają wiele tradycji i rytuałów, którym się oddają tańcząc i śpiewając.


Driady leśne:

Driady leśne to niezwykle piękne stworzenia. Kuszące, o powabnych figurach, które swoim urokiem i zmysłowością z wodzą niczego nieświadomych wędrowców.
Zazwyczaj objawiają się jako niewinne i delikatne, ale to prawdziwe wojowniczki, które walczą w obronie lasu. Nie lubią przechodniów i łatwo je rozzłościć. Mają niezwykle zmienne humorki i ciężko je do czegokolwiek przekonać.
Zazwyczaj stronią od konfliktów tak długo, jak nie dotyczą one ich lasów.
Mają wiele świąt i rytuałów, których strzegą zazdrośnie, ponieważ dzięki nim otrzymują ochronę i protekcję duchów leśnych i są tak potężne.
Są matkami rasy wróżek, ale ich magia jest znacznie potężniejsza.
Przeważnie panują nad żywiołem ziemi i roślinnością, ale zdarzają się również takie, które mają większe przywiązanie do innego żywiołu życia - wody.



Gobliny:
Gobliny ewoluowały na przestrzeni lat i ze strachliwych potworków treningowych stały się siłą, z którą należy się liczyć. Ich poziom inteligencji podskoczył o wiele poziomów, dzięki czemu pojawia się więcej osobników posiadających zdolności magiczne.
Ich szamani praktykują potężną, mroczną magię, a całe plemienia zjednoczyły się pod banerem jednego króla. Od kilku lat mają własną hierarchię, a ich dzieci od małego szkolone są w wojskowych jednostkach przez generałów. .

W walce używają zazwyczaj toporów i krótkich
noży. Ich ewolucja dotyczyła nie tylko zjednoczenia i usprawnienia poziomu umiejętności walki, ale także wyglądu, gdyż po wielu latach mieszania się z innymi rasami wiele z nich osiągnęło wygląd podobny do ogrów. Wciąż jednak pozostają tymi samymi niziołkami, więc wielu zapomina się i ginie, atakując jednego z nich w lesie.



Ogry:

Ogry to duże i silne stworzenia. Ich skóra ma zazwyczaj zielonkawe lub bure zabarwienie. Wiele z nich ma problemy z kontrolowaniem temperamentu, co sprawia, że są bardzo agresywne i wybuchowe. Większość z nich jednak przystosowała się do życia z ludźmi i stanowią cenny dodatek dla każdej grupy najemników, gdyż nigdy się nie poddają, są optymistyczni i głośni, co z kolei sprawia, że łatwo podnoszą ducha drużyny w ciężkich sytuacjach.


Bagienne upiory:
Żyją na terenach bagiennych i niektórych zanieczyszczonych jeziorach. Są projekcjami czarownic, które nadużywały za życia magii w złych intencjach.
Ich ciała są niezwykle potężne, silne niczym stal, przez co bardzo ciężko je zranić za pomocą ostrzy. Magia działa na nie bardzo dobrze, ale przez większość czasu chroni je magiczna bariera, którą najpierw trzeba zniszczyć. Ruchy wszystkich walczących muszą być skoordynowane aby zabić upiora zanim bariera się odnowi, co następuje w mgnieniu oka.

Trytony i syreny:


Jedne z niewielu znanych stworzeń, które zamieszkują Bezdenny Ocean. Ich ciała są mieszanką genów ludzi i ryb, stąd większa część populacji posiada ogony, jednak jeśli ludzkich genów nagromadzi się zbyt wiele, wówczas u osobników obu płci pojawiają się nogi. Istoty te różnią się wyglądem między sobą, w zależności od natężenia genów, przez co obie strony są w wiecznym konflikcie i walczą nieustannie ze sobą. Część populacji używa magii, jednak zdecydowana większość to wojownicy. Popularną bronią są trójzęby, jednak nie jedyną. Ich wiedza o głębinach jest ogromna, jednak nie chcą się nią z nikim dzielić, przez co nie są zbyt lubiane przez inne rasy.



Smoki:
Jedne z najgroźniejszych stworzeń siejących postrach i zniszczenia. Są tępione i odstraszane, jednak nie dają za wygraną. Łowcy nagród i nie tylko, powodują spadek ich populacji, lecz co jakiś czas, następuje nagły wzrost osobników powodowany pojawiającymi się przejściami z Pustki. Jest wiele gatunków i rodzajów tych stworzeń. Nie zawsze zieją ogniem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz